IDEAKILPAILU - Yhdessä meidän näköinen kaupunkikeskusta

Joensuun kaupunkikeskustayhdistys täyttää tänä vuonna 20 vuotta ja juhlavuoden teemaksi on valittu ”Yhdessä 20 vuotta”. Tällä teemalla käytiin myös kesäviirisuunnittelukilpailu. Tässä saumassa on hyvä uudistaa myös kaupunkikeskustateko –palkitseminen. Juhlavuonna käännämme yhdessä kurssin uuteen tulevaan, vaikkakin toki palkitsemme myös rinnalla jo tehdyn teon.

Kaupunkikeskustateko -palkinnon myöntäminen on tunnustus arvokkaasta ja merkittävästä työstä Joensuun kaupunkikeskustan hyväksi. On haluttu huomioida ihmisiä aikaansaannosten takana.

Edellisvuosien kaupunkikeskustateko -palkinnon saajat näet tästä

Nyt pyydämme yleisöltä ehdotuksia vuoden 2017 kaupunkikeskustateoksi. Mikä palvelu/teko/paikka/tapahtuma/henkilö ansaitsee tulla huomioiduksi Joensuun kaupunkikeskustatekona vuodelta 2017?

Toiseksi haluamme kerätä ideoita juhlavuotemme 2018 kaupunkikeskustateoksi. Korostamme, että kaikki ihmisenkokoiset ja -näköiset ideat ovat tervetulleita. Ideoijat voivat antaa myös ehdotuksensa toteutukseksi: kuka, miten, milloin ja millä budjetilla idean voisi toteuttaa. Kolme parasta ja toteuttamiskelpoisinta ideaa palkitaan. Luovuutta ja innovatiivisuutta arvostetaan. Tärkeää on myös se, että idea palvelee mahdollisimman laajaa joukkoa ja ennen kaikkea; olisi toteuttamiskelpoinen. Painotamme myös, että kaikki halukkaat saavat osallistua, yksilöt tai ryhmät, nuoret ja varttuneemmat. Kannustamme pistämään pystyyn kunnon ideariihiä. Haastamme ihmisiä pohtimaan lisää ja uusia ihmisen kokoisia ja kaupunkilaisten näköisiä toiveita ja "yhdessä-henkeä" kuvastavia tekoja.

Palkintoja ovat lahjoittaneet:

• 1. palkinto 700 euron lahjashekki
    • Säästöpankki Optia
    • P-K:n Osuuspankki
    • Danske Bank
    • Oma Säästöpankki
    • Handelsbanken
    • LähiTapiola
    • Nordea
  • 2. palkintoa PKO Koli-lahjakortti
  • 3. tuotepalkinto Intersport Erä-Urheilu sekä lahjakortti Kerubiin

Ideakilpailun tulokset julkistetaan pe 4.5. kävelykadun Kesäntekijäiset-viikon (2. – 5.5.) huipennuksessa samalla kun kesäviirikilpailun tulokset julkistetaan.

Lähetä meille ehdotuksesi ja mielipiteesi pe 20.4. mennessä sähköpostilla kaupunkiyhdistys@joensuu.fi

Parhaat ehdotukset ja ideat palkitaan!