Joensuun kaupunkikeskustayhdistys ry

>> Hallitus

>> Jäsenet

>> Liity jäseneksi

Joensuun kaupunkikeskustayhdistys on kaupunkikeskustan yrittäjien, kiinteistön omistajien ja Joensuun kaupungin perustama yhdistys, jonka tarkoituksena on edistää kaupunkikeskustan kehittämistä.

Tavoitteena on Joensuun ydinkeskustan kehittäminen eläväksi kaupan palveluiden ja asumisen itäsuomalaiseksi kaupunkikeskustaksi.

Tarve kaupunkiyhdistyksen perustamiselle lähti tapahtuneesta muutoksesta. Automarkettien rakentamisen myötä kaupunkikeskustan kehittäminen tuli välttämättömäksi ja yhteinen tahto nykyaikaisen kävelykeskustan toteuttamiselle löytyi. Kaupunkikeskustayhdistyksen kautta yhteinen tahto on noussut aikaansaannosten tasolle ja osoittautunut olennaisen tärkeäksi. Kiinteistöjen osallisuus ja taloudellinen satsaus niin jouluvaloihin, katulämmitykseen kuin mahdolliseen toriparkkiinkin on esimerkillistä.

Elinvoimainen, kaunis ja toimiva kaupunkikeskusta varmistavat viihtyvyyden, positiivisen julkisuuskuvan, kaupan ja palveluiden työpaikat ja yritysten toiminnan myös tulevaisuuteen. Mukavat kaupungit menestyvät!

Toiminta

Kävelykeskustan rakentumisen myötä yhdistykselle tulee entistä enemmän tehtäviä ja vastuuta kaupunkikeskustan yleisilmeen ja tulevan tapahtumakulttuurin synnyttämisessä. Edistämme kaupunkikeskustan toimintaedellytyksiä järjestäen tapahtumia, teemapäiviä yms. toimintaa.

Näyttävin tapahtuma on Joulun Avaus joulukauden alussa. Noin 20 000 pohjoiskarjalaista tulee Joensuun kaupunkikeskustaan katsomaan Joulupukkia ja seuraamaan jouluvalojen sytyttämistä.

Yhdistys huolehtii kaupunkikeskustan koristautumisesta talvella jouluvaloin ja kesällä viirein ja banderollein. Yhdistyksen jäseninä on jo noin 300 kaupunkikeskustan liikeyritystä ja kiinteistöä.

Yhdistyksen hallitus 2016

• Silvennoinen Leo, pj, Kesko